|
PROGRAMUL MONDIAL ECO-ŞCOALA
|
Participarea unităţii noastre şcolare la Programul Internaţional Eco-Şcoala reprezintă oportunitatea realizării unor acţiuni instructiv-educative complexe,
cu implicarea activă a elevilor, cadrelor didactice, a părinţilor şi cu un ecou important în rândul comunităţii locale.
Proiectul de transformare a Liceului Teoretic „Dimitrie Bolintineanu” într-o Eco-Şcoală a avut şi are drept scop educarea şi conştientizarea tinerei
generaţii cu privire la o viaţă sănătoasă într-un mediu sănătos. Prin urmare, proiectul reprezintă un instrument şi asigura pârghiile necesare pentru
a duce o viaţă sănătoasă într-un mediu sănătos, dar şi o informare completă, complexă şi coerentă în legatură cu toate aspectele legate de un mediu
corespunzător.
Necesitatea implementării pe termen cât mai lung a acestui proiect în şcoala noastră, ce vizează educaţia ecologică vine din necesitatea educării elevilor
noştri, de la cele mai fragede vârste, în spiritul protecţiei şi reconstrucţiei mediului natural. Mediul înconjurător constituie un prilej permanent de
influenţare a omului şi totodată un cadru necesar evoluţiei umane, dar şi principala sursă de impresii care stă la baza procesului de cunoaştere a realităţii.
Pentru Eco-Bolintineni, programul ”Eco-Şcoala” este „ŞCOALA, ALTFEL...!” . Le place metodologia de lucru, care este diferită de cea tradiţională.
Au putut desfăşura în aceşti aproape 10 ani numeroase activităţi, au avut posibilitatea să depăşească graniţele şcolii, să iasă în orizontul mai
apropiat sau mai îndepărtat al acesteia, să realizeze activităţi diverse, observaţii, machete, postere, jurnale, jocuri didactice. Astfel, sunt
informaţi permenent, indiferent de obstacole, despre cum trebuie protejată natura, condiţie obligatorie pentru o viaţă sănătoasă, desfăşoară
diferite activităţi cu caracter ecologic, învăţând astfel, cât de important este pentru om mediul în care trăieşte. Au posibilitatea să genereze
idei, să formeze şi să lucreze în echipe, să formuleze soluţii şi să ia hotărâri, să monitorizeze şi să evalueze activităţile desfăşurate,
să-şi dezvolte capacităţile de fini observatori ai mediului, să îşi folosească aceste noi calităţi în diferite situaţii concrete. Ideile lor
sunt transferate în comunitatea locală, şi reprezintă soluţii pentru viitor. Într-un cuvânt, elevii se simt “IMPORTANŢI”!
Toate activităţile desfăsurate în perioada implementarii proiectului au fost şi vor fi o punte de legătură între şcoală, comunitate şi mediu
care va duce implicit la îmbunătăţirea
calităţii mediului din orizontul local, prin schimbarea atitudinii si mentalităţii comunităţii locale faţă de acesta
Urăm succes și rezultate numai de nota 10, tuturor Eco-Bolintinenilor participanți!
|
|
ACTIVITĂȚILE DESFĂȘURATE DE ECO-BOLINTINENI
|
Jurnalul de vacanţă al unui stil de viaţă sănătos - ianuarie 2021
Deoarece au avut un pic mai mult timp liber, Eco-Bolintineanii şi-au propus în vacanţa de iarnă şi în vacanţa inter-semestrială a
acestui an şcolar, să îşi monitorizeze stilul de viaţă prin întocmirea unui «Jurnal de vacanţă» şi apoi să analizeze dacă duc o viaţă sănătoasă sau nu.
Expunerea conţinutului jurnalelor de vacanţă, dezbaterile, discuţiile, comentariile şi întrebările s-au desfăşurat la începutul
semestrului II, în mediul on-line, împreună cu profesorii coordonatori ai programului.
Activitatea a avut ca scop conştientizarea importanţei adoptării de către fiecare elev a unui stil de viaţă sănătos, încă de la vârste foarte fragede,
asigurat prin consum corespunzător atât calitativ cât şi cantitativ de hrană, apă potabilă, însoţit de odihnă şi activităţi sportive şi recreative.
Astfel, elevii participanţi au conştientizat importanţa păstrării sănătăţii individuale prin adoptarea, încă de mici, a unui stil de viaţă sănătos şi respectarea lui permanentă.
Coordonatori Program Eco-Școala: prof. Valeria Purcărea-Ciulacu și prof. Aurelia Bălașa
|
|
Alimentaţie sănătoasă de la A la Z - februarie 2021
Deoarece au avut un pic mai mult timp liber, Eco-Bolintinenii claselor a Va şi a VIa, şi-au propus în vacanţa de iarnă a acestui an şcolar, să îşi
monitorizeze stilul de viaţă prin întocmirea unui «Jurnal al alimentaţiei sănătoase de la A la Z» şi apoi să analizeze dacă duc o viaţă sănătoasă sau nu.
Expunerea conţinutului jurnalelor, dezbaterile, discuţiile, comentariile şi întrebările s-au desfăşurat la venirea din vacanţă, în cadrul orelor
de Educaţie pentru Sănătate şi Dirigenţie, împreună cu profesorii coordonatori ai programului.
Activitatea a avut ca scop conştientizarea importanţei adoptării de către fiecare elev a unui stil de viaţă sănătos şi a unei alimentaţii cât mai variată şi naturală, încă de la vârste foarte fragede,
asigurat prin consum corespunzător atât calitativ cât şi cantitativ de hrană, apă potabilă, însoţit de odihnă şi activităţi sportive şi recreative.
Astfel, elevii participanţi au conştientizat importanţa păstrării sănătăţii individuale prin adoptarea,
încă de mici, a unui stil de viaţă sănătos şi respectarea lui permanentă. Coordonatori Program Eco-Școala: prof. Valeria Purcărea-Ciulacu și prof. Aurelia Bălașa
|
|
Luna pădurii - martie-aprilie 2021
Eco-Bolintinenii au sărbătorit «Luna pădurii», atât prin activităţi de plantare cât şi prin documentare,
realizare de desene, întocmire de referate şi proiecte.
Am lansat o provocare pentru “Eco- Bolintineni”, pentru a sărbători individual prin activităţi practice de plantare «Luna pădurii».
Elevii au plantat puieţi de pomi fructiferi, arbuşti decorativi şi plante ornamentale de ghiveci, fiecare acolo unde a avut posibilitatea:
în curtea bunicilor din mediul rural, în curtea personală,
cei care locuiesc la casă cu o mică curte transformată în grădiniţă şi chiar plante în ghiveci, cei care locuiesc la apartament la bloc.
Elevii au îmbinat activitatea de plantare cu activităţi recreative, au admirat natura, au stat la aer curat, au descoperit frumuseţea naturii
şi au fost foarte încântaţi. Au petrecut o parte din zi încântător de frumoasă în natură, fiecare împreună cu familia.
Expunerea conţinutului materialelor realizate, dezbaterile, discuţiile, comentariile şi întrebările s-au desfăşurat în mediul on-line,
împreună cu profesorii coordonatori ai programului.
Această activitate a avut ca scop conştientizarea importanţei pădurilor ca fabrici de hrană şi de oxigen ale Planetei şi importanţa păstrării
unui mediu nepoluat, încă de la vârste foarte fragede.
Astfel, elevii participanţi au conştientizat importanţa păstrării sănătăţii individuale prin adoptarea, încă de mici, a unui stil de viaţă sănătos
şi respectarea lui permanentă într-un mediu curat şi nepoluat.
Coordonatori Program Eco-Școala: prof. Valeria Purcărea-Ciulacu și prof. Aurelia Bălașa
|
|
«Piramida alimentară – E primavară şi în stilul meu de viaţă sănătos» - martie 2022
Eco-Bolintinenii au sărbătorit venirea primăverii, aducând schimbări majore în stilul lor de viaţă! Au început cu
alimentaţia lor zilnică! Şi-au propus să aibă o alimentaţie corectă şi echilibrată, corelată cu un regim hidric
corespunzător calitativ şi cantativ şi cu multă mişcare in aer liber. Elevii şi-au planificat o alimentaţie echilibrată
şi completă, cu un conţinut bogat de vitamine şi minerale, prin întocmirea unei piramide alimentare personale sub formă
de postere dar şi afişe cu lozinci şi îndemnuri mobilizatoare pentru a-şi atinge scopul propus: fiecare tânăr are un stil de viaţă sănătos!
Eco-Bolintinenii şi-au dat însă seama că pentru a avea o viaţă sănătoasă nu este suficient doar o alimentaţie corespunzătoare! De aceea,
şi-au propus să completeze alimentaţia de primăvară plină de vitamine şi minerale şi cu multă mişcare, plimbări în natura de-abia trezită
la viaţă, care pe lânga temperaturi prielnice îi aşteaptă cu peisaje splendide şi mirosuri îmbietoare ale multitudinii de muguri ce dau
în floare.
Piramidele alimentare cele mai inspirate şi corect realizate au fost expuse la Panoul Eco-Şcoală. Vi le prezentăm.
Şi această activitate a avut ca scop conştientizarea importanţei adoptării de către fiecare elev a unui stil de viaţă sănătos,
încă de la vârste foarte fragede, asigurat prin consum corespunzător atât calitativ cât şi cantitativ de hrană, apă potabilă,
însoţit de odihnă şi activităţi sportive şi recreative.
Astfel, elevii participanţi au conştientizat importanţa păstrării sănătăţii individuale prin adoptarea, încă de mici,
a unui stil de viaţă sănătos şi respectarea lui permanentă.
Coordonatori Program Eco-Școala: prof. Valeria Purcărea-Ciulacu și prof. Aurelia Bălașa
|
|
«Piramida activităţilor fizice» - aprilie 2022
Eco-Bolintinenii au sărbătorit venirea primăverii, aducând schimbări majore în viaţa lor de
zi cu zi! Pentru început, au abordat un stil de viaţă sănătos, punând accent nu doar pe
alimentaţia corectă şi echilibrată ci mai ales, pe activităţile fizice, sportive.
Elevii şi-au planificat să facă zilnic multă mişcare, mai ales în aer liber, prin întocmirea
unor piramide ale activităţilor fizice personale sub formă de postere şi afişe, pentru a-şi atinge
scopul propus: fiecare tânăr are un stil de viaţă sănătos!
Eco-Bolintinenii participanţi au realizat piramide personalizate, începând cu activităţi
zilnice accesibile, cum ar fi mersul pe jos la şcoală, plimbări în parc alături de familie
şi prieteni, nici prietenii necuvântători nu au fost uitaţi, folosirea scărilor în loc de
lift.
Au urmat apoi în topul preferinţelor drumeţiile în aer liber, la munte sau la pădure, plimbările
cu bicicleta sau cu rotilele, antrenamente de aerobic, sau pur şi simplu joaca în aer liber,
grădinăritul alături de părinţi, bunici, precum şi alte treburi gospodăreşti.
Nu mică ne-a fost mirarea analizând piramidele întocmite, am constat că foarte mulţi elevi în
timpul liber fac sporturi de performanţă: fotbal, rugby, kickboxing, squash, arte marţiale,
volei, baschet, atletism, etc.
Nici necesitatea apei în organism nu a fost ignorată, un regimul hidric zilnic corespunzător
este absolut obligatoriu.
Piramidele activităţilor fizice cele mai originale, inspirate şi corect realizate au fost
expuse la Panoul Eco-Şcoală. Vi le prezentăm.
Şi această activitate a avut ca scop conştientizarea importanţei adoptării de către fiecare
elev a unui stil de viaţă sănătos, încă de la vârste foarte fragede, asigurat prin consum
corespunzător atât calitativ cât şi cantitativ de hrană, apă potabilă, dar obligatoriu însoţit
de activităţi recreative şi sportive dar şi de odihnă.
Astfel, elevii participanţi au conştientizat importanţa păstrării sănătăţii individuale prin adoptarea,
încă de mici, a unui stil de viaţă sănătos şi respectarea lui permanentă.
Coordonatori Program Eco-Școala: prof. Valeria Purcărea-Ciulacu și prof. Aurelia Bălașa
|
|
«Eticheta- cartea de vizită a alimentelor» - aprilie 2022
Eco-Bolintinenii au sărbătorit venirea primăverii, aducând schimbări majore în stilul lor de
viaţă! Au început cu alimentaţia lor zilnică! Şi-au propus să aibă o alimentaţie corectă şi
echilibrată. Dar pentru a atinge acest scop trebuie să ştie exact ce conţine alimentul
respectiv, adică trebuie să ştie să citească eticheta fiecărui produs alimentar cumpărat şi
consumat! Pentru că eticheta este «Cartea de vizită a alimentelor respective».
Şi pentru a învăţa să citească corect o etichetă, Eco-Bolintinenii au dat frâu liber imaginaţiei lor creative, şi
după o documentare amplă, au creat etichete cât mai corecte şi complete. Ba mai mult, unii dintre ei,
adevărate talente creative, au şi inventat reţete culinare pentru produse alimentare, care mai de care mai
interesante şi inedite care au fost apoi etichetate. În tot ce au creat însă, Eco-Bolintinenii au pus
accent pe produse sănătoase româneşti: sucuri, compoturi, jeleuri, dulceţuri şi tot felul de salate de
fructe şi legume, sunt doar câteva recomandări. Etichetele cele mai inspirate şi corect realizate au
fost expuse la Panoul Eco-Şcoală. Vi le prezentăm.
Şi această activitate a avut ca scop conştientizarea importanţei adoptării de către fiecare elev
a unui stil de viaţă sănătos, încă de la vârste foarte fragede, asigurat prin consum
corespunzător atât calitativ cât şi cantitativ de hrană, apă potabilă, însoţit de odihnă şi
activităţi sportive şi recreative.
Astfel, elevii participanţi au conştientizat importanţa păstrării sănătăţii individuale prin adoptarea,
încă de mici, a unui stil de viaţă sănătos şi respectarea lui permanentă.
Coordonatori Program Eco-Școala: prof. Valeria Purcărea-Ciulacu și prof. Aurelia Bălașa
|
|
«Jurnalul de vacanţă al unui stil de viaţă sănătos» - aprilie 2022
Din cele mai vechi timpuri, Sărbătorile Pascale simbolizează momentele de spiritualitate şi linişte petrecute în familie, dar marcheaza totodata şi reunirea familiei tradiţionale româneşti, cu răsfăţ culinar, cu preparate româneşti transmise din generaţie în generaţie, delicioase DAR unele adevarate “bombe calorice” care vor arunca în aer tot ce înseamnă moderaţie şi stil de viaţă sănătos.
De aceea, Eco-Bolintinenii şi-au propus ca de Sărbătorile Pascale, care au coincis cu vacanţa de primavară a acestui an şcolar, să îşi monitorizeze alimentaţia prin întocmirea unui «Jurnal de vacanţă» şi apoi să analizeze dacă duc o viaţă sănătoasă sau nu.
Expunerea conţinutului jurnalelor de vacanţă, dezbaterile, discuţiile, comentariile şi întrebările s-au desfăşurat în orele de Educaţie pentru Sănătate împreună cu profesorii coordonatori ai programului.
Activitatea a avut ca scop conştientizarea importanţei adoptării de către fiecare elev a unui stil de viaţă sănătos, încă de la vârste foarte fragede, asigurat prin consum corespunzător atât calitativ cât şi cantitativ de hrană, apă potabilă, însoţit de odihnă şi activităţi sportive şi recreative.
Astfel, elevii participanţi au conştientizat importanţa păstrării sănătăţii individuale prin adoptarea, încă de mici, a unui stil de viaţă sănătos şi respectarea lui permanentă.
Coordonatori Program Eco-Școala: prof. Valeria Purcărea-Ciulacu și prof. Aurelia Bălașa
|
|
«Un zâmbet, o floare, un strop de culoare… !» - mai 2022
Eco-Bolintinenii au sărbătorit venirea primăverii cu un zâmbet, o floare, un strop de culoare. Mai exact,
de la mic la mare au participat la activităţi de plantare.
Participanţii la acţiune au adus cele mai dragi lor flori de primăvara pentru a le planta în parcul din
curtea şcolii.
Imaginile vorbesc de la sine, o feerie de culori, modele, specii de plante: panseluţe delicate în fel
de fel de degradeuri, zorele cu rochiţe cloşate, viu colorate, crăiţe cu cosiţe galbene-aurii care
zâmbesc în soarele la fel de auriu ca ele, trandafirii eleganţi şi sobri, dar roşii în obraji de emoţia
revederii cu mult aşteptata Primăvară! La fel de îmbujoraţi de emoţie şi încântare au fost şi Eco-Bolintinenii
participanţi.
Coordonatori Program Eco-Școala: prof. Valeria Purcărea-Ciulacu și prof. Aurelia Bălașa
|
|
JURNALUL ECO-BOLINTINENILOR ÎN COMPETIȚIA «Be ECO»- ianuarie 2023
Competiția Be ECO este organizată de Centrul Carpato-Danubian de Geoecologie, Asociatia ECOTIC, ECOTIC BAT SRL și se desfășoară în unităţile de învăţământ participante în Programele Eco-Schools și LEAF implementate de CCDG în România.
Proiectul Be ECO propune copiilor cu vârste foarte fragede, să se implice în colectarea pentru reciclare a bateriilor consumate şi a becurilor uzate, atât la şcoală, cât şi acasă.
Be ECO invita la schimbarea comportamentului copiilor, tinerilor şi adulților în ceea ce priveşte colectarea deşeurilor reciclabile, în general, a bateriilor şi becurilor uzate, în mod special.
Coordonator: prof. Valeria Purcărea-Ciulacu
Citeste mai mult...
|
|
«Nici o zi fără fructe şi legume proaspete» - februarie 2023
Eco-Bolintinenii şi-au propus ca în acest an şcolar, să aibă un stil de viaţă foarte sănătos, şi să nu treacă nici măcar o zi fără să consume fructe şi legume, şi de aceea, au hotărât ca cel puţin o zi pe săptămâna să fie «Ziua de acţiune Eco – Şcoala», zi dedicată alimentaţiei sănătoase, şi intitulată generic «Nici o zi fără fructe şi legume proaspete» .
Împreună, în pauza mare, elevii consumă fructe şi legume, cât mai proaspete şi de sezon. Ca să le atragă atenţia şi interesul şi să le consume cu poftă şi mai mare, mămicile, care ne susţin cu mare plăcere activitatea, dau o notă cât mai atractivă şi apetisantă, gustărilor variate.
Activitatea are ca scop conştientizarea importanţei adoptării de către fiecare elev a unui stil de viaţă sănătos şi a unei alimentaţii cât mai variată şi naturală, încă de la vârste foarte fragede, asigurat prin consum corespunzător atât calitativ cât şi cantitativ de hrană, apă potabilă, însoţit de odihnă şi activităţi sportive şi recreative.
Astfel, elevii participanţi au conştientizat importanţa păstrării sănătăţii individuale prin adoptarea, încă de mici, a unui stil de viaţă sănătos şi respectarea lui permanentă.
Coordonatori Program Eco-Școala: prof. Valeria Purcărea-Ciulacu și prof. Aurelia Bălașa
|
|
|
|
|